FacebookTwitter

Weblog/Verhalen uit de praktijk

23 juni 2014

Tja en daar sta je dan met je goed fatsoen

Al een tijdje dobbert er in ons vijvertje een mannetjeseend. Al tijden was ik van plan om hem te verrassen met 2 dames die hem gezelschap zouden houden, alleen is ook maar alleen nietwaar? Ook ben ik al maanden en misschien wel al jaren van plan om ontsmettingsmatten te kopen, dat zodra je hier het pand betreedt de voeten ontsmet worden. Iedere voorzorg die we kunnen nemen om ziektes uit huis te houden grijpen we aan. Maar wat zijn die dingen ontzettend duur, en dan kan ik het niet laten om te rekenen hoeveel voer ik voor de dat geld zou kunnen kopen en het gaat me toch altijd voor om onze dieren goede kwaliteit voer aan te bieden.
Maar de vorige week vrijdag stond ik dus met de mond vol tanden en tranen in de ogen te kijken wat er werd afgeleverd door de post, niet 1 maar 2 matten werden er bezorgd en de daders stonden er met een grote smile naar te kijken. Een uurtje later arriveerde de 2e verrassing. Onze vrijwilliger Kim was helemaal naar Barneveld gereisd met de trein om 2 dames eenden te halen. Ze was 's morgens al om 7.00 uur vertrokken met deze missie, de drie dames, 2 eenden en Kim hebben half Nederland afgereisd om hier in Roermond te arriveren. In de trein was het wel hilarisch, de 2 eenden op stap. Ze deden hun naam eer aan, Hollandse kwakers, want gekwaakt hebben ze de hele reis. En alweer stonden er een paar mensen te gniffelen. Ik sta best bekend als een harde tante, maar moest nu wel heel erg veel moeite doen om het droog te houden. Ik ben zo blij met deze geschenken en ik ben zo blij met deze fanatische stagiaires die dit allemaal in gang hebben gezet en het benodigde geld bij elkaar hebben gelegd, wat ben ik een gezegend mens met zulke mensen om me heen.
Lieve schatten, Beau, Lisa, Tessa, Jeltje, Kelly, Lieke, Ritchie, Gerwen en onze reiziger Kim, dank jullie wel, dit betekent veel meer voor me dan jullie kunnen bedenken.

Corien

matteneenden

CheckStat